2007/05/13

tenger es meleg

Már megint nem emlékszem, milyen régóta nem írtam, ezért azt se tudom, hogy miről kéne beszámolnom.
Az első, hogy meleg van. Nekem már nyár, és bár már az itteniek is panaszkodnak, azért szerintük még nem, de mindenesetre már most is hatalmas tömegek mennek a tengerhez minden szabad percükben. Én is, többek között, és pénteken végre fürödtem is!! Szerintem már van vagy 20 fokos a tenger, de az Alfredo meg a Gabriel kiröhögtek és azt állították, hogy nekem hideg a vérem, mert északról jövök és hogy nincs több, mint 15 fokos. Az olaszok privatizálták az összes létező tengerpartot, úgyhogy ami szabadstrand az egy icipici sáv (mindenhol, ahol eddig jártam, így Metaban is, ami kb. 10 percre van Sorrentótól Nápoly felé). Ezen kívül voltam még kétszer a la Gaiola-ban, ahol kiderült, hogy van egy víz alatti park, elsüllyedt, vagy víz alá került római romokkal, amit meg is lehetne nézni, búvárkodva meg csónakban csak hát sok idő, meg pénz…
Most kezdem érteni, hogy miért mondták, hogy ez a város nyáron él igazán – még akkor is, ha igazán nyáron a belváros elviselhetetlen lesz szerintem. Gabriel panaszkodik, hogy szerinte egy tengerparti városban a strandnak 15 perc alatt elérhetőnek kell lenni, itt meg egy óra minimum, de én nem vagyok ennyire elkényeztetve (merthogy ő Valenciában tanul) és ezért minden alkalommal lenyűgöz már a tenger látványa is, nem hogy csak úgy leruccanunk egy napra, amikor épp jól esik!
Sajnos már megint blokkolták a szemét szállítást, mint a meleg negatív oldala – Bagnoliban, ahol megfigyelni voltam már megint, hihetetlen bűz lengi be az egész környéket, szerencsére itt nálunk azért elviszik a szemetet, viszont láttam egy halott patkányt az út mentén, ami határozottan rossz jel, mert akkor biztos élők is vannak és én nagyon félek tőlük. Még akkor is, ha itt van egy egész irodája az önkormányzatnak, ami patkányirtással foglalkozik.

No comments: