2007/06/04

nap-bud-bcn-nap

ez az ut, amit repulovel bejartam, es most biztos nehanyan gondolatban koveket dobalnak ram vagy ilyesmi, annyi sokat szennyeztem a szegeny foldunket...
arrol, hogy otthon mi volt, nem irok, mert szerencsere a legtobbeteket lattam, aki meg nem volt otthon, az hianyzott persze (papa, csilla, mate...) de igy is annyi dolgom volt hogy ki se latszottam belole, legalabbis erzesem szerint, de legalabb nem hisztiztem/panikoltam, hogy nincs idom semmire es ilyesmi.
barcelona egy furcsa dolog volt, mert eredetileg nem azert mentem, hogy csak ugy megnezzem, de aztan ez lett belole - a schmied andi nagyon aranyosan elszallasolt, volt egy nappalim egy szurke macskaval (a valtozatossag kedveert) es rengeteget maszkaltam a varosban egyedul, kb. most csinaltam ezt a leghosszabb ideig - merthogy amugy baratokkal meg meg regen csaladommal utazgattam - de az evest leszamitva, amit tovabbra is utalok egyedul, jo volt igy is. csomot megfigyelgettem az embereket, meg vicces beszelgeteseket folytattam spanyol-olasz-francia-katalan keverek nyelveken, meg angolul is persze, de azok normalisabban sikerultek. rakok majd fel fenykepeket is a varosrol, amik leginkabb ilyen kepeslapfoto felek,de a lenyeg,hogy nagyon bejott a hely, bar tovabbra is napoly a top - de. sokkal kozmopolitabb, szoval nem neznek ki akarhogy nezel ki, vagy akarmennyire is kulfoldi vagy (ami meg velem is megesik itt, pedig mar-mar napolyi kiejtesem is van olaszul). sokkal nyugisabb is, a keves sikatorban nincs egyszerre 100 ember , 5 robogo meg egy auto es egy bolt kipakolva az utcara. sokkal tobb a napfeny, hala a szellos, szeles-jardas, egeszseges fakkal teli sugarutaknak. meg hat gaudi, meg miro az csodalatos es biztos picasso is, bar azt barcelonaban nem lattam. az ejszakai eletrol nem tudok semmit, mert csak egyszer mentunk el este de az nem volt semmi extra ... na de majd legkozelebb. ja es a tengerpart is iszonyu jo, tiszta, szeles homokos sav, semmi napernyo es beleptidij, es mindez a felhokarcolok (na jo, toronyepuletek) arnyekaban. az mondjuk eleg szurrealis volt, hgoy egy hangosbemondo iszonyu durva viszhanggal 20 percenkent bemondta,hogy vigyazzunk a meduzakkal! de amugy se furodtem mert nagy szel volt es kb. 25 fokos volt a levego.
aztan visszajottem ide, vegul egyenest napolyba, mert romaba ment a gep (ez hazugsag a cimben, hmmm) es ott elvileg talalkoznom kellett volna egy fiuval akit veronabol ismerek, de aztan nem volt kedvem megse es idejottem. itt jo, csak az a fura, hogy mar kezdenek elmenni az emberek, elsokent esther fog, juni 8-an... de tenyleg olyan erzes volt majdnem, mint hazajonni. mint otthon is, itt is ugy vagyok vele, hogy inkabb azokkal az emberekkel akarok lenni most mar, akiket szeretek, nincs kedvem ezerfele osztani a figyelmemet... a hetvegen voltunk cilentoban, ami salerno alatt es a hegyekben van (egy ilyen hegyi zona kis falukkal) esther pasijanak a hazikojaban, ahol ugyan sajnos esett szombat estetol vasarnap delutanig, de aztan kicsit setaltunk, es nagyon szep volt, folyo, erdo, narancsfa, bodzabokor, kutyakolykok... szoval minden olyasmi, amit mostanaban nagyon ritkan latok es azert hianyzik! amugy igy voltunk: graziano akie a haz, esther, laura, llanos, gabriel meg en, szoval jo sok spanyol,de azert olaszul beszeltek a kedvemert az ido nagy reszeben. ja es persze voltak kisertet tortenetek is, hogy egy fakon elo asszony megolt a hazban egy csaladot- de annyi tuti igaz, hogy megoltek ott egy csaladot. de mi mindenesetre jol aludtunk.
itt meg foci orulet van, elore ittak a medve borere (vagyis az egesz belvaros fel van lobogozva, es diszitve kek-feher napoli zaszlokkal) igy aztan (ez angelo velemenye) a napoli nem jatszott "ugydonto" meccset tegnap, vagyis meg nem dolt el, hogy felkerul-e a seria A-ba. ami az NB1 itteni megfeleloje, de a krusi mondta,hogy ilyeneket ne mondjak, mert seria a-t es nb1 et nem lehet egy napon emliteni.de errol a temarol meg irok biztos, mert ha a napoli nyer genova ellen 10en akkor itt ko kovon nem marad.

No comments: