2007/02/22

karneval, karneval es meg egyszer

az utobbi idomet tanulassal (csak modjaval, de meglett az eredemenye, mert vegul 27-et kaptam a tarsadalmi halozatok elemzese vizsgan, ugy, hogy elotte a 3. karnevali unnepsegen voltam... de ez vegre normalis vizsga volt, elolvastak, amit irtam es arrol beszeltunk 20 percig - nem hiaba ez volt a kedvenc targyam, azert kar, hoyg nem adtak 30at de tenyleg nem erdemeltem volna meg. azert jo lenne, ha egyszer kepes lennek annyi energiat fektetni a tanulasba, hoyg a munkam nem hagy kivanni valot maga utan, de erre az egyetem elmult 4 eveben kb. egyszer sem voltam kepes. vagy nem valo nekem az egyetem es csak projekteket kene szerveznem es biztos tekesnek se kene lennem mert nem vagyok elegge elmelet-orientalt. na befejezem ezt a dolgot, mert nem errol akarok irni) meg inkabb karnevalozassal toltottem. kepek itt, ujak: http://picasaweb.google.com/eszter.koranyi
hat a legelso volt a legdurvabb. karneval scampiaban. scampiarol mar irtam, ez napoly egyik legdurvabb gettoja, a '70es evekben "uj szep szellos eleheto periferiat epitunk" jelszoval indult, aztan elfogyott a penz+jott egy foldrenges '81-ben igy aztan rengeteg embert akinek tonkrement a haza (es nyilvan szegeny volt) ide menekitettek, nagyon rossz allapotu epuletekbe. csak a penz annyira elfogyott - vagyis elloptak, mert tul sok volt -hogy elfelejtettek boltokat, szolgaltato egysegeket, iskolat, metrot epiteni, es ezert az egesz egy hatalmas bortonre emlekeztet leginkabb. teljesen hihetetlen az a hely, az altalam otthon eddig latott lakotelepeknel hatszor roszabb, mert az osszes haz korbe van veve keritessel, nincs egy jatszoter, egy bar (olaszorszagban, ahol normalisan a bar/fo arany kb. 20/1-hez...) egy bolt, csak ilyen bode-takolmanyok. odajutni kocsival 15 perc tomegkozlekedessel 1 ora, a parkokban vagyis inkabb fuves teruleteken ovatosan kell lepkedni, mert tele van injekcios tuvel. az emberek arca nagyon durva, teljsen lehasznalt, es kozben nehany aranyifju audi A4-esekkel es durva motorokkal furikazik. a motorokat azok kapjak, akik drogfutarok napoly-roma, napoly-milano vonalon. na hat itt volt a karneval vasarnap a tema: "linea diritta/linea diretta" vagyis a torvenyesseg es allapmpolgari jogok, igy egy csomo gyerek szelektiv szemetgyujtonek volt pl. oltozve, a szokasos gyonyoru szep jelmezeken kivul. ezt a karnevali menetet, amivel 4 ora alatt korbementuk majdnem egesz scampiat, sok civil szervezet szervezte, rengeteg lelkes szulo, szoc munkasok, egy tancolo-zenelo del-amerikai zenet jatszo es egy jazz/fuvos banda vonult velunk, meg sok-sok jo es rossz dolog hatalmas kocsikon, amit az emberek toltak (pl. szemetgyujto aminek lukas az alja, big brother, telefonok, san ghetto es ilyesmik) es a vegen elegettuk a rossz dolgokat. ja es voltak ilyen orias babuk is, amik tancoltak az ablakon kihajolo emberekkel. hihetetlen kontraszt volt a mi menetunk es varoszresz iszonytato szurkesege kozott! rendesen nem tudom, mennyire lehet nyomaszto ez a hely, mert igy is az volt. es a gyerekek - nagyon agresszivek, kovetelozok, de kozben tunderek is, kb. ugy, mint otthon a roma gyerekek, engem leginkabb az o viselkedesukre emlekeztett az, ahogy ok voltak - van koztuk egyebkent eleg sok roma is, akik jugoszlaviabol menekultek. viszont a belvaros szokasos etnikumait - fekete afrikai, arab, sri lankai, kinai - itt nem lattam egyaltalan. amugy en ugy kerultem oda, hogy a spanyol ester lakotarsa ezekkel a gyerekekkel dolgozik egy szindarabon amit meg fogok nezni majd marcius vegen sot azt mondta, hogy a probakat is megnezhetem egyszer, amit nagyon erdekel! scampiarol probaltam angolul vmi infot talalni, de nincs, a wikipedian csak egy 3soros szocikk, na majd lehet, hogy irok rola. olaszul meg ez: it.wikipedia.org/wiki/Scampia
aztan voltam szinten esterrel a dam altal kedd delutan szervezett karnevalon, a dam egy ilyen foglalt hazban levo kulturalis kozpont, es az ott orakat tarto osszes muvesz szervezte, nagy felvonulas egy 4*4*3 meteres urhajoval a menetben es a tema is ez volt, ugyhoyg az kb. osszes gyerek ufonak volt oltozve! nagyon cukik voltak! itt is sok gyerek, felnott, erdeklodo lakosok, dobolas, meg az urhajo ami sose fert el a parkolo autok miatt, ugyhogy neha kenytelenek voltak felemelni. egy kicsit en is huztam, merthogy kerekeken gurult ez is. vegig vonultunk egy szerpentinen (mert ez a hely eleg magasan van) es utana le a piazza dantera es a piazza caritara- a danten csatlakozott egy fuvos banda is, tancolas es minden. szoval ez jo volt, kevesbe szivszorongato, mint a scampia
aztan megdobtak tojassal a fejemen raadasul, hazafele menet, mert itt ez a szokas, hogy tojassal dobaloznak a kisgyerekek. de azt mondtak, oruljek, mert iden csak ezen az egy napon csinaltak, amugy mindig szoktak.
este meg piroskanak oltozve (errol nincs kep, de majd rakok fel) durvan kifestve voltam eloszor esternel egy hazibulin es utana meg mindenki akit ismerek (csak szegeny valentina nem ,mert tanult, aztan kiderult, hogy a tegnapi vizsgajat atraktak marc 7re nagyon ki is volt borulva, ja meg alfredo sem, mert dolgozott ,de o nagyon jol van a munkahelyen, ugyhoyg nem banta) ott volt az epitesz kar foepuletenek udvaran, ahol annyira olyan hangulat volt, mint otthon a szimplaban, hogy egyfolytaban magyar ismeroseimet veltem felfedezni!! az eyg jo buli volt, hasznalhato d+b zene, sok ember, eleg sokan jelmezben, tancoltam, beszelgettem, szoval rendben volt a dolog.
hat ez a karneval itt, nekem tetszett!
amugy meg megadtam a szamom egy tuneziai fiunak, mondvan, hoyg ugyse fog felhivni de sajnos igen, ami ciki, mert nagyon kedves aranyos de egy csoppet sem tetszik en neki viszont igen. es tegnap talalkoztam vele, es odajott egy teljesen kattant napolyi haverja is ,aki viszont bejon nekem , es szegeny tuneziai (a nevete nem ertettem es ciki lenne most mar ujra megkerdezni) meg ult es hallgatta a mi beszelgetesunket 2 oraig, de nem vagta le a dolgot es azt akarja hogy ma ujra talalkozzunk de en inkabb nem
most majd kedden ujra vizsga, amugy minden oke, gianpaolo ugy tunik meg se koltozik el, ami jo, mert egyre jobb-ban vagyunk es nagyon szorakoztato jelenseg ugyhogy kar lenne ha elmenne.

No comments: