2007/09/14

tréning

Erről a tréningről (If not now, then when, aug.16-27) igazából nem tudom, mit írjak, mert még mindig elég vegyes érzések vannak bennem. Én team supervisor voltam, az azt jelenti, hogy gondoskodnom kellett arról, hogy a team a lehető legjobb tréninget adja – ebben az esetben ez rengeteg seggberúgással járt, mert az emberek valahogy elég lusták voltak és nem igazán akarták magukat elfárasztani „felesleges” dolgozással. Úgyhogy eléggé ki is borultam rájuk néhányszor és nagyon szigorúan beszéltem velük, amitől teljesen meglepődtek, hogy nahát én ilyen is tudok lenni.
A résztvevők eléggé szedett-vedettek voltak, vagyis volt néhány, aki nem csak, hogy nem tudta, milyen projektre is jön (ami általános volt), de még eléggé keresztbe is tett nekünk…
Ezeket a dolgokat leszámítva jól sikerült a tréning, kipróbáltunk egy módszert, aminek az a neve, hogy Open Space Technology (http://www.openspaceworld.org) és egy ilyen nagyon demokratikus projektíró-problémamegoldó csoportmunka módszer, amit egyébként a TEK-ben is ki szeretnék próbálni valamilyen formában, hátha így forradalmasítjuk magunkat.
A legfontosabbat majdnem elfelejtettem! Lehetek tréner! Vagyis, ezt még ki se merem mondani, de úgy tűnik, hogy az vagyok! Ami azt jelenti, hogy januárban, ha megkap a Katka egy projektre pénzt, akkor Szlovákiában lesz egy tréning, ahol én leszek a fő tréner! Ez annyira nagy újdonság, hogy el se hiszem – három év kemény munkája van benne, és sikerült! Most még persze mindig van bennem kétség, mert szeretném látni magamat, hogy tényleg tudom csinálni, de közben egész pontosan tudom, hogy menni fog.

No comments: